Als gemeente willen we graag een Licht zijn in deze wereld. Een herberg. Een venster op de liefde van God. We willen een Christelijke kerk zijn: alles in onze kerk en in ons persoonlijk leven heeft te maken met Jezus Christus. Door Hem hebben we vrede met God. Zijn offer aan het kruis is de weg naar het nieuwe Paradijs. We zijn een Bijbelse kerk. Dat betekent dat we veel in de Bijbel lezen. Tijdens kerkdiensten, op bijbelstudieavonden, op catechisaties en ook thuis. De Bijbel is heel belangrijk voor ons, omdat we daarin de HERE God zelf ontmoeten. Het is Zijn Woord en daar willen we naar luisteren.

We zijn een Gereformeerde kerk: 'gereformeerd' betekent letterlijk 'opnieuw vormgeven'. Hervormen. Zoals een groep soldaten na een harde strijd zich soms weer moet 'hergroeperen'. Als christelijke kerk weten we ons ook in zo'n harde strijd: de tegenstander van Christus en de kerk, satan, wil niets liever dan de kerk stukmaken. Losmaken van Christus en van de bijbel. Door dwaalleer, verleidingen, kwaadsprekerij, bloedige vervolgingen. En soms komt hij helaas heel ver. Dan moet de kerk weer 'hergroeperen'. Weer terug naar de uitvalsbasis: naar Christus en naar de bijbel. We zijn een menselijke kerk: dat is een kerk vol gewone mensen.

Ons persoonlijk leven en de onderlinge omgang zijn niet volmaakt. Verdriet en teleurstelling gaan niet aan ons voorbij. Maar met onze gebreken en met ons verdriet gaan we naar God toe, die vergeeft en ons kracht wil geven om lief te hebben. We zijn gewone mensen, maar we horen bij een bijzondere God. En dat is gelukkig te merken ook.

Wat wij belangrijk vinden